Založení dodavatele

Otevřete Hlavní menu (ikona 3 čárek vlevo nahoře) a zvolte agendu Dodavatel. Dostanete se tak do přehledu všech dodavatelů. Ano všech. I když máte jen jednu firmu, možná máte více činností a chcete fakturovat v oddělených řadách dokladů. Anebo nechcete, aby se Vám pletli zákazníci a produkty z různých činností dohromady.

Tvorbu nového záznamu zahájíte volbou ikony „+“ v záhlaví obrazovky.
Faktury můžete v principu vystavovat i když nemáte IČO. (Není to obvyklé, ale aplikace to umožňuje). Pokud IČO máte, vepište ho do příslušného řádku. Stisknutím tlačítka „ARES“ aplikace z veřejných databází stáhne údaje o Vaší firmě: název, adresu a DIČ, pokud jste plátce DPH. V tuto chvíli je nutné být na internetu, jinak si to budete muset vše naťukat.

Přezdívka se bude hodit, když budete používat více Dodavatelů a na obrazovce Přehled si je budete měnit. Je to jen Vaše interní označení a na dokladech se nikde nevyskytuje.

Jste-li plátce DPH, vyberte příslušnou volbu.

Další 3 údaje (Email, Telefon, Web) jsou informační a budou vidět na Vašich fakturách.

Následují údaje o bankovním účtu, na který chcete přijímat platby. (Vyplnit je nemusíte, aplikace se s tím vypořádá, ale prostě pak budou scházet na Vašich fakturách). Vyplňte tedy číslo účtu (případně i předčíslí, pokud je součástí) a kód banky. Stisknutím tlačítka „IBAN“ se provede ověření, že jste se nepřeklepli a vygenerují se kódy IBAN a SWIFT. (Možná je k ničemu nepotřebujete a pokud by Vám na fakturách vadily, můžete je zde klidně smazat.)

Jazyk je zatím jen Česky.

Všechny další položky fungují jako přednastavení. Tedy dále v agendách Produkty, Odběratelé a Faktury je můžete měnit, ale pokud zůstávají většinou stejné, ušetříte čas.

Nastavte si měnu, ve které budete fakturovat.

Typ ceny má smysl u plátců DPH, kdy hodnota zde zvolená se bude objevovat jako přednastavená u nových položek v seznamu Produktů (tj. ceník).

Text v zápatí dokladů „Podnikatel je zapsán z živnostenském rejstříku.“ je dostatečný pro podnikatele, kteří nejsou zapsáni v Obchodním rejstříku. Pokud jste, text si upravte podle zákonných požadavků.

Text e-mailu, jehož přílohou je odesílaný doklad si můžete dle potřeby upravit. Mějte jen na pamětí, že vzorce {invoiceType2} a {supplierCompany} slouží pro dynamické vkládání příslušných informací a pokud tuto funkcionalitu chcete zachovat, nepozměňujte je.

Podle potřeby můžete pozměnit i vzorce pro číselné řady dokladů.